söndag 15 juli 2012

1982...

ska på kalas senare idag. ni förstår om man är född 1982 så fyller man TRETTIO ÅR i år... detta gäller ju mig även om jag tycker att det är en hel O-trolig företeelse... och förresten - det är LÅÅÅÅÅNGT kvar tills dess, nämligen 3 månader... SUCK! det blir ett extra tjockt anti-rynk-runt-ögonen-kräm-lager ikväll!

nåväl innan det blir min tur att inte kunna säga att jag är twenty-something så får jag passa på att fira MIN KUSIN :) som fyllde år för en vecka sedan men har kalas idag!

 

och vad svårt det är med presenter, särskilt om personen i fråga inte önskar sig något... då får man gå på magkänsla helt enkelt och jag vet ju att hon gillar att baka och jag gillar verkligen Leilas böcker. inte för att jag bakar något ur dem utan för att dem är SÅ himla fina :) så jag gick in på Åhléns och köpte muffinsform i två olika storlekar, matchande pappersformar och Leilas senaste bok :)  åh, vad jag hoppas att hon blir nöjd!


jag knödde ned allt i en kartong och fick tag på ett så fint snöre på Åhléns och hade lite sidenband hemma och voila - ett "less is more" paket :) fixade i ordning ett kort i matchande grön färg också! 

har kommit fram till att "less is more" och "good enough" är mitt livs mantran just nu.. jag har inte tid med annat! har verkligen fått tagga ned mitt "allt-ska-vara-så-perfekt"-krav på det jag gör! pappret sitter lite snett och kortet blev sådär... MEN det är "GOOD ENOUGH"!

det där med kort förresten - sparar ni kort? jag har en hel kartong hemma med kort från det att jag föddes tills nu. jag KAN INTE slänga sånt... men ibland får jag känslan av att jag är ensammast i världen om att spara påsk-, jul- och  födelsedagskort. är jag det? 

1 kommentar:

  1. Jag spar på kort, en skokartong julkort, en skokartong födelsedags eller högtidskort och så har Kristina en egen. Hon tyckte helt iskallt att det inte var något att spara på men då satte jag ner foten! Hon gjorde sedan det allra finaste collaget av sina födelsedags och vykortshälsningar. Köpte stor fin ekram på IKEA och hängde upp i sitt rum. Den här tavlan är alltid kommenterad när kompisar är här. Själv använder jag gamla kort till att göra nya kort av eller pyssla. Det var nog det första ordentliga pysslet vi hade här hemma. Jag hade klippt ett titthål i en kartongskiva, hålet var lika stort som en tändsticksask. Så letade vi snygga motiv, ritade av mallen, klippte ut och limmade på tändsticksaskarna. Lade i press för torkning. Ja, så gör vi faktiskt fortfarande. Så fortsätt samla, och fortsätt vara så kreativ som du faktiskt är Therese! Jag vet hur bra du är! :)

    SvaraRadera