måndag 9 juli 2012

panik utbröt...

förut idag var vi till ica kvantum och skulle handla mat, what else ;) stora W travade som vanligt fram till dem där mini-vagnarna med en flagga på där vi ansvarsfulla vuxna ska kunna hålla.
stora W ropade så jag tror att det hördes till ica maxi "PENG MAMMMMA PEEEEENG". naturligtvis så plockade jag upp plånboken och skulle ge honom en peng... men det var inte det enda... ut for nämligen min älskade iPhone! och den blev HELT SVART och HLR funkade INTE! egentligen borde det vara jag som behövde HLR eller åtminstone lite syrgas... med hjärtat i halsgropen, korta hyperventilerande andetag och tanken om VARFÖR JAG INTE SÄKERHETSKOPIERAT KORTEN eller rättare sagt dem FYRATUSENFYRAHUNDRAFEMTIOTVÅ bilderna på BARNEN gjorde att det snurrade i huvudet! vi tog oss igenom handlingen och M försökte förklara för mig HUR ENKELT det är att föra över bilderna till datorn... ni kan ju räkna ut själva vad jag tänkte då ;) väl i bilen rann en liten tår!

väl hemma gick M upp och kopplade in iPhonen i datorn och då hörde jag ett blipp-blipp och hoppets låga tändes - är bilderna räddade? och JA det var dem :D UNDERBART!!!! så nu är alla bilderna överförda!

återigen så var dem 1600:- vi la ut på profylax-kursen väl investerade pengar - den här gången gjorde den så att jag höll mig undan från att få en panik-attack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar