torsdag 26 juli 2012

lekparkshäng med träning :)

är ju som jag tidigare skrivit SÅ trött efter att jobba så mkt så när jag inte "springer" femman med "karlstamammor - back on track" (min nystartade facebook grupp) tjejerna en-två ggr i veckan så händer det inte mycket på träningsfronten!

så därför tog jag tillfället i akt att göra plankan när hela familjen var i lekparken förut :) på knä är jobbigt, på tå är ännu jobbigare, mot en gunga är extremt jobbigt! jag körde plankan i 20'10 x 8 vilket kändes ordentligt!

att passa på att träna när man är vid lekparken är ett perfekt sätt att smyga in lite träning i vardagen på! här kommer lite tips på enkla övningar:

1. Plankan mot gunga
2. Armhävningar mot bänk/gunga
3. Triceps dips
4. Upphopp på bänk/gunga
5. Vadpress på bänk/gunga
6. Benböj
7. Utfall
8. Springa på stället/i backe

om du gör dessa åtta övningar i tabata intervaller, alltså 20 sek köra så att det ryker - vila 10 sek så kommer du iallafall hinna igenom alla EN gång (4 min träning) med mål att hinna igenom alla FEM gånger (20 min träning). så ta med ungarna till lekparken och TRÄNA :)

det finns en massa bra att hitta på nätet och jag kommer länka till mina favoriter längre fram :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar