tisdag 3 juli 2012

vårt nya stammis-ställe :)

vi var till skutberget idag åt lunchbuffe på restaurang skutbergsgården. det var fantastiskt gott och kanonbra pris för barn. bara 10:-/år så vi betalade bara 20 spänn för stora W.

även jag som äter lchf kunde äta, dock inte av dem två varmrätterna utan av salladsbuffen där det fanns lax från lillängshamnen.

min otroligt goda lunch bestående av lax från lillängshamnen, coleslaw, fetaost- och melonsallad m.m.

fantastisk utsikt! och ett stort PLUS till den trevliga personalen som kom ut vad vi tyckte och gärna berättade om deras koncept - närproducerat och så "ren" mat som möjligt - utan konstigheter alltså :)

 
nöjda och mätta gick vi ner till stranden där stora W skulle kasta "mera plums", alltså kasta sten i sjön ;)

och här är dessertbordet som fick mig att falla pladask idag :/ nya tag imorrn! men just nu mår jag illa! eftersom jag vräkt i mig lite av den smarrigaste strössellängden från hanna larssons konditori också... OCH ätit tårta på kalas... nu har jag återigen blivit påmind om VARFÖR jag äter LCHF = mitt sockerberoende!

nya tag - imorgon är en ny dag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar