måndag 28 maj 2012

DAG TRE: tuff lchf dag :(

oj oj oj vilken dag :( känslorna har gått berg-o-dalbana och det märks på suget efter kolhydrater! varför jag haft en tuff dag kan du läsa om HÄR. både glädje och sorg. fick reda på att en av mina bästa vänner på BB och det förgyllde naturligtvis denna annars så tunga dag! färemot hjälpte det INTE mot mitt sug efter socker eftersom jag blir så himla nervös! längtar så efter att få snooza mini-bebbe :) min lilla W är ju redan 6 månader och väger nästan 9 kg så han är mer som en liten michelin-gubbe.

som sagt här har det fuskats rätt  mkt idag:

frulle: 2 kokta ägg med 2 msk bregott (mosa ihop och käka - supergott!)

mellis 1: 10 g mörk choklad (70 %)

lunch: lchf-pannkakor med vaniljgrädde och mixad mango (jättegoda pannkakor! receptet hittar du HÄR)

mellis 2: 30 g mörk choklad (70 %) och kaffe med grädde

mellis 3: 20 g mörk choklad (70 %) och kaffe med grädde

middag: torsk och räkor med dill-creme fraichesås i ugn serverat med broccoli

kvällsfika: 1 pannkaka med ost 1 kopp hallonte med 1 msk kokosolja

imorrn är det nya tag som gäller :)

2 kommentarer:

  1. den torsken lät god! ska testas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den var riktigt god! Men min sambo slog till och gjorde en ännu godare torsk häromdagen, men den hittar jag inte receptet till :(

      Radera