lördag 26 maj 2012

DAG ETT: lchf-light

dagens rubrik är ju verkligen tvetydig, lchf och light hör inte riktigt ihop. men jag kallar min version av lchf just för lchf-light eftersom jag inte kör lchf hardcore. jag äter mer grönsaker, frukt och bär än vad som rekommenderas och jag äter finncrisp.

idag är min första riktiga dag med lchf och jag är SÅ nöjd med mig själv! jag har varit fyra timmar på mariebergsskogen med gofisen E och systeryster. grillning och fika stod på schemat samt en helkväll hos underbara vänner med grillning och en massa frestelser UTAN att trilla dit.

såhär har min mat-dag sett ut:

till frukost blev det turkisk yoghurt med grädde och vaniljpulver, ett ägg med majo samt ett finncrisp med bregott och ost

till lunch blev det grillad korv med dijonsenap, tomatpure och räksallad

till mellis en kopp kaffe med grädde

grillkvällen bestod av en köttbit med tre olika såser och sallad, jordgubbar med grädde samt kaffe med grädde

på nattkvisten blev jag så himla nervös pga eurovisionschlagerfestivalfinalen så då slank det ned 20 g 70 % choklad.

nu är det en kopp hallonte och sängen som hägrar! hoppas verkligen ungarna sover till nio och att min röst hittat hem igen när jag vaknar:)

 
ovan frukost. nedan grillkväll :)

1 kommentar:

  1. Mkt nice. Bra start. Jag kickar igång nu. Hoppas detta går vägen.

    /Camillchen-(to be)

    SvaraRadera