söndag 20 maj 2012

ooops...

har varit till SOVA och handlat nya kuddar! där fick jag av en väldigt trevlig expedit reda på att dunkuddar minsann ska tvättas med speciellt tvättmedel... detta för att dunets fett ska bestå - alltså fluffigheten. det slutade naturligtvis med att jag köpte detta special-tvättmedel för jag tänkte att jag förmodligen pajat fluffigheten i min ergonomiska kudde från hästens och tyckte det var onödigt att förstöra flera kuddar.

 

ikväll började jag mitt projekt "rädda kuddarna" och fick en smärre chock när jag gick in på toaletten och såg detta:


 skummigt värre...

jag gjorde exakt som det stod och ändå ser det ut som om jag tappat en liter yes diskmedel i tvättmaskinen... på förpackningen står också att man ska stänga av efter första sköljningen - HA! då kommer ju jag ha en tvål - inte en kudde att sova på. det ska bli mycket spännande att se hur detta slutar... troligtvis med femtielva extrasköljningar ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar