måndag 7 maj 2012

frestelser...

efter två graviditeter som slutat med 15 kilos övervikt (ok, fine 7 kilo satt där innan...) så försöker jag ständigt gå ned i vikt. detta med varierande resultat... det brukar sluta med att jag är duktig på dagen och sedan faller ALLT på kvällen!

just nu ligger denna underbara frestelse på köksbänken:

jag har lust att beordra M att äta upp den med då finns risken att jag blir skogstokig senare i kväll över att han lyssnat på mig - "det borde han ju ha förstått att han inte skulle"...

än så länge har jag orkat motstå och bara ätit underbart god melon :)


hur motstår man frestelser? dem finns ju ÖVERALLT i varenda hörn! och är man riktigt desperat kan man alltid röra ihop grädde+kakao+socker... det ni - det blir man smal av I promise ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar