tisdag 12 juni 2012

nähä!

"övervikt uppstår om du äter mer än vad kroppen förbrukar under en längre tid!" kan man läsa om HÄR. men det är väl ändå ganska självklart, eller? om man äter lchf så får man ju i sig en massa fett men det är ju i stället för socker (kolhydrater). och BLANDNINGEN att äta mycket fett och mycket socker är ju katastrofal... då blir man som jag ;) jag kan inte skylla på att jag nyss fött barn längre för det här handlar enbart om brist på disciplin!

nu föredrar jag lchf för jag tror att socker är skit för kroppen och jag misstänker att jag är överkänslig mot gluten... det finns en blogg där en tjej skriver om candida-förgiftning, alltså överväxt av svamp som normalt finns i vårt mag- och tarmsystem. svamp frodas av socker och ju mer socker vi äter desto mer överväxt blir det. hon hade också diagnosen IBS som jag och är nu helt fri från sina symtom. första gången jag åt lchf försvann mina symtom på TRE dagar! och jag som hade käkat uråldrig psykofarmaka mot smärtan! borde inte det vara tillräckligt för att jag ska vilja äta lchf igen utan att trilla dit hela tiden på sötsaker? tydligen inte!

jo, min utmaning som jag hade för mig ligger ganska så fint på is... för snart 1 ½ år sedan så var det glashalt ute och jag trillade och fick en spricka i armbågen. denna underbara armbåge drog jag i häromdagen precis på det stället där jag hade sprickan och JA det snurrade runt lite i huvudet av smärtan! så jag kan inte göra armhävningar! OJ vad synd tänker ni nu, det tänkte latmasken i mig också...  men det är ju fortfarande några veckor kvar på juni, så jag ska försöka varje dag (från och med imorrn...) att göra riktiga armhävningar och funkar inte det så får jag väl göra armhävningar på knäna eller plankan eller något annat! latmasken måste ut ur detta hem! 

ofta när det är något negativt tänker jag att det är en han. går diskmaskinen sönder så är det en "han", funkar diskmaskinen så är det en "hon" och min latmask är definitivt en karl som ställer till det för mig, för inte skulle någon kvinna vilja att jag är så här lat ;) så min käre herre latmasken ska snällt få flytta bort, långt ut i skogen! 

får se om han kan flytta redan under natten så att jga vaknar full av energi imorrn och helt icke-lat :) 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar