onsdag 27 juni 2012

trött... tröttare... tröttast...

det är jag... inte lätt att jobba nätter. eller jag gillar verkligen att jobba natt men själva samhället anpassar sig inte direkt efter hur jag jobbar och vill sova!

... exempelvis så lyser solen när jag ska sova, det får med andra ord mer än gärna vara molnigt!

... grannens sjövilda ungar är inte tysta från kl. 07.30 när jag vill sova!

... mina egna ungar vill inte sova när jag vill sova 07.30.

... läkartider och sånt flyttar inte på sig för att jag ska kunna ringa senare...

och en massa annat!

suget efter kolhydrater är stort när jag jobbar natt för jag är ju så trött när jag typ bara sovit 4-5 timmar och det var INTE LÄTT att hålla sig från chipspåsen idag! snäll sambo som jag är så köpte jag chips till FOTBOLLS-matchen som är ikväll. herregud kan dem inte bara gör ETT ENDA mål för enligt mig så räcker det med att den plågan håller på i prick 90 minuter! nu är dem inne på straffar! istället för chips så slängde jag in bacon i ugnen 220 grader 15 minuter. dem blir sådär perfekt knapriga! MUMS :) en bit 70 % choklad slank ned också.

när jag jobbar nätter känns det som om jag samlar på mig vätska och att jag går upp i vikt även om jag inte äter mer (sammanlagt på ett dygn). konstigt... får se hur det blir i juli när jag ska jobba 18 nätter!!! jag vill ju gå ned i vikt, inte upp!

NU ska jag träna! hoppas inte grannen misstycker så här halv tolv på natten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar