torsdag 28 juni 2012

vissa dagar...

är BÄTTRE än andra!

det här är en sån där dag som bara varit härlig :) fick sovmorgon, lite ofrivilligt men ändå! stora W har varit på sitt bästa humör! lilla W har varit världens goaste plutt! och båda barnen sov innan tio! och vågen pekar åt rätt håll!

vi var på mariebergsskogen med vänner och hade det SÅ trevligt och mysigt! M var hemma i deras hus och tapetserade tillsammans med hennes man... så det vara bara vi "fruar" som gottade oss med ungarna. farfar som är här på besök från schweiz var också med oss! vi åt GOD lunch på naturum. deras laxburgare är delicious! jag skippade brödet såklart men blev jättemätt ändå. bröd, pasta, ris och sån´t behövs ju inte ;) det är en helt underbar känsla att kunna gå ex. till naturum, köpa sig mat och en kaffe och en liten bit 70 % choklad och vara NÖJD med det. det fanns inte på världskartan för 3-4 veckor sedan! då skulle jag ha haft en sådant enormt sug efter deras värmlands tårta. den är SÅ god men jag måste inte ha den! jag har verkligen hittat "min grej" - alltså LCHF :)

stora W lyckades med bedriften att BJUDA söta M på en macaRRRRRRRon (stora W´s uttal), åka rutschkana själv OCH låta bli att låsa in sig i filmsalen på naturum :)

kommer väl aldrig att glömma när det ropades ut på naturum att "en liten kille i gul t-shirt har låst in sig i filmsalen..." den lilla killen var ju liksom min... därinne stod han och vrålgrinade efter "paaaaaaapppppaaaaa". stackaren, det pratar han fortfarande om! 

underbar dag fylld av LIVSGLÄDJE :)
 



1 kommentar:

  1. Mitt vik är på 7 mån så jag tänker mer gå in i det för att lära mig så mycket som det bara är möjligt samt få erfarenheten inför framtida jobb, de går ju mycket på erfarenhet när man söker jobb så jag såg detta som en stor chans att få in en fot. Jag är utbildad leg.arbetsterapeut & har byggt på med Hälso&Sjukvårdsadministration A (kommer fortsätta läsa B&C). Jag kommer vara enhetschef för arbetsterpeuter, sjukgymnaste & en liten grupp sjuksköterskor. Kommer bli intensiva 7 mån! Kommer du söka fler enhetschefstjänster efter föräldraledigheten? Kram

    SvaraRadera