onsdag 6 juni 2012

härlig liten tripp :)

vi hade en riktigt bra resa till stockholm jag och Miss J ! borta bra men hemma hos mina hjärtan är definitivt BÄST :)

när vi kom till stockholm så låste vi in bagaget och strosade iväg till gamla stan och söder. vi hittade en liten restaurang där vi åt otroligt god lax med dillmajonnäs till lunch. vi unnade oss ett glas vin och kyparen frågade sin kollega om vi skulle visa leg - HAHA :) tyvärr tänkte ingen av oss på att komma ihåg namnet på restaurangen. men så är det när två förvirrade småbarnsmammor är ute på vift ;)

vårt hotell låg på kungsholmen  och vi blev tipsade av bl.a. charlotte om restaurang kungsholmen
tydligen så är det en kändis-kock som äger den, kul :) maten var otroligt god och DYR! men lite lyx skulle vi ju ha tänkte vi!
entrén till  restaurang kungsholmen

god och lite lagom hotell-frukost:

dagen efter var det såhär fint väder runt tiotiden:

trots att jag varit i stockholm massor med gånger så har jag aldrig varit inne på sturegallerian. och HUR har jag kunnat missa detta? två av mina favoritaffärer marimekko och ordning & reda fanns där :) Miss J var inte lika road av min eufori - men men ;) målet var dock något helt annat nämligen naked juice bar. det blev faktiskt vår lunch, varsinn juice drink och en "protein-boll" UTAN socker! vi blev allt annat än besvikna. jag valde en juice med ingefära i den var riktigt god!

där fanns också en "riktig" bokhandel med alla tänkbara böcker! jag fastnade för den här:

bara genom att se boken så vill man ju gifta sig - direkt! nu fanns ju inte M i närheten så jag fick helt enkelt VÄNTA ;)

ett fik som jag alltid besöker är vetekatten . vi kunde konstatera att det var vi och ett gäng med pensionärer där, men eftersom det öppnades 1928 så är det säkert några av de glada damerna som hängt där några år! ni har redan förstått att inte lchf gällde ALLS under resan så jag åt den godaste budapest-bakelsen jag någonsin ätit! den var med jordgubbar - underbar :) kan verkligen rekommendera det här fiket det är SÅ mysigt!

när klockan närmade sig fem kände vi oss extremt trötta och rätt så färdiga med stockholm! vi gick till åhlens och fann till vår förvåning en ekologisk restaurang :) vi som hade gått och kikat efter ekologiska småbutiker och inte hittat nåt sånt! vi tog oss varsin hamburgertallrik och den var värd varenda öre ;)

trötta men glada :)

19.25 gick tåget hem till karlstad och det var SÅ skönt att slå sig ned på tåget! gott kaffe var det också :) vi kunde konstatera att vi borde göra sånt här oftare och VARFÖR har vi inte gjort sånt här tidigare!

väl hemma så packade jag upp lite av mina fynd i stockholm! jag är jättenöjd! men naturligtvis hade jag kunnat handla mycket mycket mycket MER :)

marimekko, ordning & reda och 10gruppen - kan det bli mycket bättre?

TACK Miss J för en TOPPEN-mini-semester! det här var precis vad jag behövde!