fredag 3 augusti 2012

härlig dag med blöt avslutning :)

idag har vi haft en helt fantastisk dag om man bortser från att stora W på snart tre år drog till mig över ögat så jag trodde linsen skulle trilla ut i ett raseriutbrott inne på cafeét på Rottneros Park för att han INTE fick en glass! han sa senare förlåt och jag fick en STOR puss efterföljt av tretusen kramar och pussar och "nää pappa - tanna däj! MAMMA åka!". kunde ana ett litet dåligt samvete hos min stora goding! det var iallafall jag som fick den STORA äran att åka piratbåten med stora W :) på Rottneros Park träffade vi min kusin och hennes ena tvillingpojk - så himla kul :) det vi kunde konstatera är att man inte hinner prata så himla mycket med varandra. det är ett år mellan stora W och tvillingarna och det är klart det märks i leken! så vi var väl på samma ställe i ungefär FEM minuter!


när vi varit där i några timmar åkte vi till "suUUnn" alltså "SUNNE" och där inhandlade jag det smartaste jag någonsin sett - en VAXAD LINNEDUK! = AVTORKNINGSBAR!  den ligger nu och pryder köksbordet... alldeles svart! hur läckert som helst :) det fanns nämligen "beigevit" eller svart att välja på och den första skulle INTE passa in hemma hos oss iallafall. min kusin har den "beigevita" och det var där jag såg den första gången och där i hennes vardagsrum passar den fantastiskt bra :)

vi åkte östra sidan hem och svängde in hos mamma och pappa. stora W var i sitt esse och plockade varenda smultron som fanns :) 


kan ni fatta att jag har växt upp här och tyckt att det är världens ände - det tråkigaste stället i världen - "vad är en bal på slottet" och TJATAT på mina föräldrar om att "dem kan väl iallafall köra mig till kil för jag DÖÖÖÖÖÖÖR här"! känner mig som min mormor nu som alltid satt och tittade "på UUUUTsikten" men vilken rofylld plats detta är och otroligt vacker! och barnen har SÅ STORT utbyte av att ha mormor och morfar på landet! underbart!


denna underbara känsla byttes ganska snabbt ut mot en mycket BLÖT känsla! jag och Miss J fick för oss att sticka ut och "springa" (=springa 500 meter, svimma av, gå 500 meter osv...). det hade varit FINT VÄDER hela dagen, men så fort jag fick på med löparskorna så började det dugga lite. inte så farligt tänkte vi och begav oss ut och sprang 3,5 km. när vi kom fram till lekparken för att träna lite där började det SPÖREGNA. vi hann med plankan och några övningar till innan vi gav upp! väl hemma ville stora W ha en kram - men jag avböjde vänligt men bestämt. han fick hämta en handduk åt mamma istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar