onsdag 22 augusti 2012

lekparkshäng, macarons, yoga och polis, polis...

det blev ingen träff med mamma-gruppen idag tyvärr... vissa somnade med sin lille son i 1 ½ timme... jag är tröttare än vad jag inbillar mig tydligen! en riktig latis-dag fram tills det var dags att hämta stora W. lilla W stannade hemma hos M som precis hade bakat klart sina jordgubbs-macarons :)

stora W hade haft en toppendag på förskolan och har tydligen hittat sig en ny kompis som väntade på honom i morse, så gulligt :) han ville ABSOLUT inte gå därifrån så jag fick muta honom med macarons och att vi skulle hem till hans kompis M och hennes mamma (min gode vän C). och då gick det bra - till slut! efter att vi fikat och M´s macarons fick mer än godkänt så gick vi till lekparken. och vilken lekpark! otroligt fräsch och fin och som verkligen lockade fram lekglädjen i ungarna! stora W har ju varit ganska försiktig men nu i sommar har något hänt och han klättrar, åker rutschkana och är verkligen mer våghalsig nu (på gott och ont)!

ungarna var så söta, dem skulle gunga upp till månen  till utomjordingarna. och när dem gungade i kompisgungan så skulle dem först gunga hem till kompis M´s mormor och morfar och sen till stora W´s mormor och morfar :) som sagt lekglädjen och fantasin sprudlade!

mmmmmmacarons :) made by M :)  

 

(bilden är lånad från http://yogaskolan.org/karlstad/)

efter sisådär fem macarons så var det dags att röra på sig lite! yogaskolan i karlstad hade prova-på-pass idag så jag blev pushad att gå av söta J :) det var ett pass med "yoga för styrka och rörlighet" vi gick på, alltså att det är lite längre sekvenser och mer tempo så man blir VARM och det är JOBBIGT! och jag kom fram till att jag förmodligen är stelast i stan. så imorrn säger jag hej till träningsvärken - igen! yoga är för övrigt underbar träning för kroppen! och det här passet var verkligen professionellt och annorlunda mot andra yogapass jag varit på eftersom dem varit på "gym".

när vi hade överlevt ett sådant pass så skulle jag köra hem J och när vi nästan var hemma hos henne upptäckte jag en polisbil som låg efter mig... och jag hade INGEN ANING om hur länge den legat bakom mig eller HUR FORT jag hade kört! jag såg tusenlapparna flyga iväg ut genom fönstret och rakt till polisernas fika-bord och blev en aning nervös! men när jag svängde av mot J så körde polisbilen rakt!

fick en liten deja vu upplevelse där... eftersom jag hade några möten med farbror blå förra året när jag var gravid med lilla W. då råkade jag visst köra bara en aning för fort när jag hade en aning brådis till 06.00 tåget till säffle... så när jag svängde in på parkeringen så kom en polisbil och ställde sig bakom mig... ooops, tänkte jag, sen när har den åkt efter mig?... ut kom jag och putade så mycket jag kunde med magen (dem kanske skulle vara snällare med böterna om dem såg att jag var gravid tänkte jag) med ett sånt där fånigt leende på läpparna som man har när man befinner sig i en pinsam situation och vet med sig att man liksom faktiskt gjort fel... vi kunde konstatera att jag hade åkt en ANING för fort, polisen sa "det gick lite fort det där du..." och jag nickade och höll med... när han pratade allvar med mig så såg jag hur tåget åkte iväg och jag förstod att jag skulle komma sent till mitt möte... han gav mig några sanningens ord och sen sa han "du borde tänka dig för både för din egen skull och den du har i magen..." - ouch, den satt där den skulle... jag slapp undan böter och dagen efter så var jag i tid till tåget... 

nu är det plankan som gäller. sen är det go natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar