söndag 19 augusti 2012

SPÖHIPPA DEL 2: fiskmat och utgång :)

efter lunchen så bar det iväg på lite andra aktiviteter :)

efter ett otroligt jobbigt kettebellpass fick faktiskt huvudpersonen på denna spöhippa duscha... i var faktiskt enormt snälla mot C :)

nä, som ni förstår så har LCHF kost lyst med sin frånvaro i några veckor och det MÄRKS. jag har ingen botten längre (kan vräka i mig hur mkt som helst) och den här vansinnigt GOD cheesecaken slank ned hur enkelt som helst. den här efterrätten kunde inte ha smakat bättre!

MUMS- eller? nä mina fötter gillade dem INTE :( vi satt tre åt gången och fiskarna käkade glatt - på alla andra fossingar... vad säger man, inte ens fiskar som älskar att käka på fötter gillar mina... för mig var det inte värt 250:- iallafall. det jag inte visste var att frisörsalongen jacobson & schmid hade denna service också ;) det var VÄLDIGT mysigt och trevligt och som sagt dem andra tjejerna var nöjda :) jag tyckte det var sjukt obehagligt för jag är extremt kittligt på och under fötterna så jag satt mest och spände mig... kan ske var därför dem inte kom och käkade på mina fötter!

sen bar det iväg till M för att fixa oss i ordning, jag sminkade C men tog TYVÄRR ingen bild - hon är otroligt vacker utan smink och med smink blev hon en riktig partypingla ;) slarvigt av mig, jag brukar ALLTID ta ordentliga före och efter bilder...

 i vilket fall som helst så drog vi vidare till tempel!

piffad mamma - så gott det går vill säga! 

tre sexor jägermeister satt fint - dock drack inte jag mer än 1 ½... jag smet iväg för att pussa på M och hälsa på hans polare som också var ute och straffet jag fick var att dricka mer jäger... gjorde väl ingenting egentligen! OBS! bara så ni vet jägermeister SKALL SVEPAS inte smuttas på... det är fjanterier ;)


syns så dåligt på bilden men den här efterrätten var kanon! färska frukter och mascarponekräm gifte sig mycket bra :) 

därefter gick vi in på tables och tog ngt att dricka i väntan på att nattklubben skulle öppna - vilket den gjorde klockan 23! vi kunde konstatera att vi har blviit amla för sen NÄR öppnar inte en nattklubb kl 22? väl inne på tempels nattklubb kunde vi konstatera - vi var inte äldst men vi var definitivt inte yngst heller...

halv ett drog vi hem allesammans och jag slöt upp med M och åkte bussen hem... nästa gång vi har barnvakt ska vi hitta på ngt tillsammans kom vi överens om :)

en HELT FANTASTISK DAG hade vi och jag är tacksam över att ha så många goa vänner :) 

väl hemma så satt två trötta morföräldrar i soffan och allt hade varit SÅ lugnt och barnen hade varit SÅ duktiga... det räckte med att dem stängde dörren så började lilla W hosta :( stackaren han har haft hosta i flera dagar och det är såklart värre på natten! han är betydligt bättre än i förrgår när han hade feber så nu väntar vi bara på att hostan skulle ge sig!

det kan tyckas vara märkligt att vi båda gick ut igår och lämnade barnen med mormor och morfar när lilla W var sjuk. men vi hade planerat detta länge och vi vet att våra grabbar har det minst lika bra med mormor och morfar som med oss! med första barnet är det annorlunda- tycker jag! då trodde iallafall vi att stora W inte skulle överleva om inte båda fanns runt honom ständigt. nu när lilla W kommit till oss är allt mer avslappnat och vi känner oss såklart tryggare som föräldrar :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar