onsdag 15 augusti 2012

sommarens första (och sista?) bad :)

den här sommaren har jag sovit och jobbat bort! och M har inte varit sugen på att åka själv med två små ungar till stranden. men det känns inte som om vi har missat så många bad-tillfällen ;)

så idag åkte den här bleka familjen till stranden och det var helt underbart :)

stora W älskar att gegga i sanden och bli BUREN i vattnet. men ormarna är "läkkiga" alltså vass som flyter omkring, så BADA det vill han inte.

det verkade inte som om jag har bländade någon åtminstone. dock inte av skönhet om någon trodde jag blivit drabbad av hybris - utan av blekhet :)

mina nya bikinibyxor hade ju SÅ spännande guldiga saker tyckte lilla W :)

jag och M byttes av med att leka med stora W och mysa med lilla W :) båda barnen hade UV-kläder från polarn o. pyret och dem är toppenbra! man slipper smörja in ungarna onödigt mycket! stora W vägrade solhatt, men jag tyckte hans hår fungerade bra som det!

kan ni förstå hur intressant sand, vatten, hink och spade kan vara? det underhöll stora W i 1 ½ timme iallafall :) han var SÅ söt han gick ut i vattnet till knäna och han instruerade mig att gå som en delfin men jag tror han menade pingvin! och sen simmade vi (plaskade med händerna i vattnet) och sen hoppade vi upp på stranden igen. "nu ä vi frammmme" förkunnade stora W :) 

han skulle förresten "FUGA HEM" förut. vart då frågade jag. han svarade " FUGA HEM FEISSCH". han ska alltså flyga hem till schweiz den grabben! M skrattade igenkännande. för kan ni gissa vem som skulle HEM till sverige och inte på semester till sverige som övriga familjen ;) 

 
ungarna var ensamma om att ha UV-kläder på sig på stranden bland alla nakenfisar och jag bara kände lite - suck! barn SKA skyddas i solen så är det bara! har skrivit det tidigare och skriver det igen, solskador i tidig ålder ligger ofta till grund för hudcancer i vuxen ålder! DÄRFÖR har mina ungar UV-kläder på stranden... och eftersom det finns mkt skit i solkräm så är ju UV-kläder och minimalt med smörjande att föredra TYCKER JAG! den HÄR solkrämen använder vi till stora W. den är ekologisk och SKA var "bra", alltså utan skit. men who knows? det som är sant idag är osant imorgon...

i vilket fall som helst! om det är fint väder imorrn när vi hämtar stora W på förskolan så blir det STRANDEN igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar