fredag 24 augusti 2012

macarons - igen :)

banta kan jag göra imorrn... 
för ikväll har M och hans bror gjort perfekta macarons! helt underbart goda! hälften med mörk chokladfyllning och hälften med ljus chokladfyllning. "mummibabba" som stora W skulle säga :)


för att kompensera mitt frossande så har jag idag startat med Olga Rönnberg magträningsprogram 20 min per dag delat på 2 tillfällen och jag kan lova er att det KÄNNS! det kostar 180:- för en PDF fil som man skriver ut själv vilket kan kännas dyrt. men för mig kändes det som en billig investering till mig själv! alla kan naturligtvis följa det här programmet :) det är olika former av plankan och när man kan "grund-programmet" kan man gå vidare till vad jag kallar "är-hon-inte-riktigt-klok"-plankorna. eller som hon kallar dem "avancerade". jag håller mig till lagom är bäst när det gäller det här :)

 

var och kvällshandlade med Miss J ikväll och det var riktigt skönt! kunna prata i lugn och ro utan stress :) TACK ica kvantum för att ni har öppet till 23 så att jag och min bästa vän kan få lite kvalitetstid :)

förresten, idag blir min lilla älskling NIO månader! hur gick det till? tur att smurf-färgen han hade när han föddes har rättat till sig ;) han är verkligen världens underbaraste unge med världens charmigaste humör och leende!

han busade för fullt med gammo L ❤ idag (M's mormor). vi var där på en snabb fika idag innan vi hämtade stora W på förskolan. lilla W är verkligen en glädjespridare och det behövs just nu!


imorrn blir det städning på schemat, därefter besök av min gode vän C och hennes barn. därefter susar den proppfulla blå faran till säffle för att fira min systers sambo som nyligen fyllt år :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar