tisdag 14 augusti 2012

och icke att förglömma - rumpan :)

den skränande GT rubrienk "fast rumpa - effekt på två veckor" lät ju lockande... men det fanns ju inget "program" att följa direkt... men här är ändå några effektiva rumpövningar. för när man har fått barn så HÄNGER rumpan lite mer än vanligt. men den ordningen kan man återställa om man inte är smittat med latmasken.


inget att hänga i julgranen direkt tycker jag.

något att hänga i julgranen och t.o.m på kylskåpet är lofsans tips för att få det där putet på rumpan igen! jag gillar lofsan, och ja hon är en träningsmänniska till max och nej jag kommer aldrig se ut som henne och jag vill inte se ut som henne. MEN hon är GRYM och en otrolig inspiration OCH hon ger otroligt många bra tips på sin blogg!


nu syns det väldigt dåligt vad det står men kort sammanfattat så. 
 vecka 1:
1. gå uppför trappor, 20 minuter 2 ggr/vecka
2. jogga till en lyktstolpe, gå till nästa och spring med full fart till den tredje, 20 minuter 2 ggr/vecka
3. gör 20 utfall och 20 grodhopp x 6

vecka 2:
1. spring uppför en brant backe 10-15 ggr 30 minuter 2 ggr/vecka
2. spring allt du kan mellan 2 lyktstolpar och gå en, 30 minuter 2 ggr/vecka
3. gör sicksack hopp, 20 ggr x 6
4. kliv upp och ned på en bänk eller stol. 20 ggr x 6

jag har för mig att det stod att man skulle köra det här varannan vecka så att man byter ut övningarna lite. har även läst på facebook-sidan "lofsans challenge" att det hon föredrar mest är BACKTRÄNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar