torsdag 9 augusti 2012

solen skiner och min energi är slut...

har inte orkat somna före halv fyra två nätter i rad och nu börjar jag känna mig sliten. M var hemma och vände i morse för att åka tillbaka till sjukhuset. så nu väntar en lång dag med väntan igen och jag ska göra så gott jag kan med att underhålla våra två ungar.

det är ju himla enkelt att sätta lilla W i gåstolen, han far runt som en propeller i lägenheten MEN (tänk er det största Tony Irwing MEN:et) han NÅR JU ÖVERALLT i den där gåstolen! nyss kom han och käkade på en blöja, tack och lov en oanvänd! stora W gör sitt lekrum lilla W säkert genom att helt sonika stänga dörren...

som tur är så är ju vädret på min sida idag så det måste helt enkelt bli en promenix ner till affären eftersom jag glömde köpa mat till lilla W, bregott och mjölk igår när jag passade på att handla när syrran var här! det känns som om kylskåpet är överfullt men soptomt ändå! och matfantasin är på noll... ska passa på att köpa ingredienser till hemmagjord glass också - helt utan socker som jag hittade HÄR. den måste testas :)

så handla och baka står på schemat idag tydligen... nu ska jag bara försöka få på mig ansiktet så att jag inte skrämmer slag på någon utanför dörrn!

ok, lite ändrade planer på sisådär en sekund, får dra med ungarna på buss-äventyr och lämna laddaren till iPhonen till M på sjukhuset. tur att bussen som går härifrån går raka vägen!

så nu ser planen ut såhär för dagen:
  1. skrapa ihop lite matsäck till ungarna
  2. sminka mig så att jag inte skrämmer slag på någon
  3. byta kläder på lilla W som nu har gröt över hela sig
  4. jaga stora W genom lägenheten och tillslut säga "NU åker mamma - HEJ DÅ"
  5. ta oss ned till bussen
  6. pusta ut!
  7. lämna laddaren.
  8. promenix till mariebergsskogen
  9. lunch på naturum (kanske)
  10. LEK :)
det ska nog gå! ska klämma in lite handling oxå och naturligtvis en bussresa hem! HEJA MIG! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar