måndag 20 augusti 2012

stolta morsor :)

måste få skryta lite :) idag var jag och sprang 5 km med min kära vän C (väldigt oplanerat) och ingen av oss är några träningsfreak direkt... utan våra BMI:n ligger på över 25 - vi är alltså överviktiga... jag är grymt imponerad av oss båda! men mest av C som BARA jobbat i sommar och inte tränat någonting! definitionen av vad "BRA" och "GRYMT" är beror ju på ens egen referensram. och jag sprang 5 km på under 30 minuter INNAN jag blev gravid, alltså innan 2009 ungefär. det är typ 3 ½ år sedan och IDAG sprang vi 5 km på, ja ni ser, 37,43 min! inte långt kvar till under 30! och detta trots EN helt och hållet otränad morsa och en morsa som fortfarande plågades av sviter efter kettlebell och festande (jag...)! och en bana som är allt annan än lätt!

när det var mindre än en kilometer kvar var jag redo att ge upp, träningsvärken i låren was killing me och jag hade börjat känna av fogarna vid ca tre kilometer... så vi började gå och jag kollade tiden och förstod att vi skulle kunna hamna under 40 min. så vi gav allt vi hade kvar in till mål, vilket inte var mycket MEN det räckte med råge :)

pustade ut ordentligt efter den pärsen :)

vi avslutade med plankan i tabata-intervaller. alltså 20 sek plankan 10 sek vila x 8 :)

som sagt stolta morsor och lite grymma för att vara oss :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar