fredag 24 augusti 2012

kalas i säffle :)

idag var vi till säffle och firade min systers sambo som fyllde år för typ en månad. när vi kom in så möttes vi av min syster K som stod vid köksbänken, rullade chokladbollar och var så 50-tals huslig på ngt vis :)

hon skulle platsa i en Hemmets Journal från 1958, eller hur ;) behöver jag ens nämna att hon är den sötaste av oss tre systrar ;) 

det var ett mysigt litet kalas och kusinerna lekte för fullt! stora W jagade K´s katter som vanligt... dem stackarna är traumatiserade efter varje "kusin-besök". stora W tror att totoro (totte) fortfarande är en liten katunge... vilket inte riktigt stämmer... och sen ropar han efter "den lilla katten, MAAAAJUUUU va ä DUUUU?", katten heter MARY ;) 
den "lilla kattungen" totte som är allt annat än liten :) men otroligt tolerant mot en stora W som ska bära honom i svansen och klappa honom mer än nödvändigt! världens tålamod med andra ord!

 
 "den lilla katten" men ändock den äldre :) fina mary som gör allt för att hålla sig gömd. men skam den som ger sig stora W och kusin E var på katt-jakt och hittade minsann "MAAAAJUUUU" :)

 
M´s macarons var såklart uppskattade. men stora W han skulle minsann inte äta upp sin (?) så jag fick hans. jättesynd om mig, men jag offrade mig ;) 

stora W regerar i angry birds...
 
det där "stora" barnet jag har som är 2 år och 10 månader fortsätter förvåna mig varenda dag! han säger ord och meningar som jag inte förstår hur han lär sig och nu minns han verkligen saker och kan återberätta! det är verkligen häftigt att kunna beskåda detta från föräldra-håll.

på väg hem från säffle så trodde jag att han skulle somna - men icke. han sjöng "kaka rumpa, kaka rummmmpaaaaa, kaka, kaka, sha banaaaan" nästan hela vägen hem! M som körde bilen och satt i framsätet frågade lite skojsamt "hör du vad duktig han är?"... jo tack, jag satt bredvid och JA jag hörde... 
något som gjorde att jag verkligen undrade om det verkligen skiljer sisådär 27 år mellan mig och stora W var när han typ slog mig i "angry birds" på iPhonen... suck, jag klarade inte ens super mario bros på 8-bits nintendo så vad förväntade jag mig egentligen... jag sa att "nu blev mamma sur, nu slutar vi spela" och stora W svarade "ja åsså sur! inte pela angy böd!"... vi var åtminstone överens... så då fortsate skönsången :) 

innan vi åkte till säffle hade vi besök av min goda vän C och hennes ungar :) det är ett helt år mellan hennes M och stora W men dem leker ändå väldigt bra! vi hade lite tidigt fredagsmys med film och popcorn och jag och C kunde faktiskt njuta av varsin kopp the och hennes supergoda kakor! vi ska springa femman imorrn så då kompenserar vi för dagens kak-intag tänkte vi ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar