måndag 13 augusti 2012

kil hela veckan och curry :)

i lördags så började kil hela veckan med marknad. det är aktiviteter i lilla kil i en hel vecka och min mormor har såklart loppis då. inte illa, hon är 82 år och håller igång mer än innan hon var pensionär :) jag hoppas verkligen jag kommer få vara så pigg så länge! vi var där och träffade mormor eller gammo som stora W säger och min systeryster K.

det tog ungefär tre sekunder för stora W att upptäcka att dem sålde ballonger 10 meter bort. så han och syster K knallade iväg till bankomaten och kom tillbaka med barbapapa :) stora W var jättelycklig - i ungefär en minut tills han kom på att han skulle ha marknadsgodis (nougat). vi köpte nämligen det när vi var på gammelvala och stora W lyckades sno påsen och moffa i sig en massa innan vi hittade honom i ett hörn här hemma. den lille tjuven! och som sagt, det tog inte lång tid innan han förstod att det fanns sånt där gottigt på marknaden :) eftersom det ändå var lördag och han får ALDRIG godis annars så fick han den minsta påsen och han var SÅ söt för han gick runt och bjöd hela tiden. "du ha den" sa han med sitt bredaste leende :)

lilla W är INTE förtjust i barbapapa. han gråter nästan aldrig men när han ser den rosa stora leende saken i taket så börjar tårarna fall - stackaren!


ett oväntat inslag på dagen var en barnteater som visades på torget, precis där min mormor hade sin loppis :) stora W satt still hos mig i TJUGOFEM minuter. helt otroligt och eftersom han hade varit en riktig vilding så var det en skön vilopaus även för mig!

 

"curry, kompis och den försvunna sagan" fängslade stora W helt och hållet och han gjorde allt för att se. när jag försökte ta kort så var ju telefonen i vägen men det fann ju han bot på :)

 

här är det bra gänget som spelade barnteatern, dem var riktigt duktiga på att fånga ungarnas uppmärksamhet :) men njaej, jag skulle väl inte ställa mig på en scen i en sån där pyjamas...


vid fyra åkte vi och spenderade några timmar med M´s släkt. M´s kusin A gillar verkligen stora W och tvärtom :) dem skulle minsann plocka smultron, hallon och sitta på en egen bänk och äta glass!


väl hemma så skulle stora W ha det "ättemuuusigt"! så han kånkade fram mjukliften till barnvagnen som vi inte använt på evigheter, fyllde den med sina bilar och kröp ner för att ha det "ättemuusigt mamma" och titta på tv! 
 

jättemysigt - eller?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar